vikten :S

Ja detta med vikten assååå.
Visst har jag lärt mig leva med att jag är
rätt många kilo större nu än jag var...
Men guuuud vad jag stör mig på min vikt asså..
bara att gå från 46 kg till det ja väger nu... BLÄHHHHH
Känner mig fast i en ond cirkel...
har många dåliga laster nu och vill bara
få ordning på mig och sluta med allt detta dåliga.
Men vet dock inte riktigt hur jag skall gå till väga..
Blir så mycket att allt bara blir en gröt i skallen och man vet inte tillslut vart man äns skall börja.

Har ju en så snäll gobbe som säger att han inte tycker jag är för tjock och han tänker inte på det osv..
Allt snällt säger han. Precis så som ens parter brukar säga när man vill veta det negativa hahahah :D
Men christer kommer knappt ihåg när jag var smal... då jag gick upp i vikt när jag väntade neo.

Tror inte riktigt han förstår varför jag tycker det är så jobbigt att ha gått upp så mycket i vikt...
Men jag minns ju hur jag var och såg ut och det är väll det man går och tänker på hela tiden och jämför sig med

Köpt lite olika nyttiga mat böcker osv men
står ju bara en massa knasiga grejer som man inte alls vet vad det är.
Borde finns några lätta böcker med lätta resept där man fattar vad det är för något hehehe.

Så om någon av er har någon gång försökt eller om ni nu går ner i vikt osv
och vet något bra man kan göra så är jag tacksam för alla tips och råd jag kan få.

Ryggen blir ju bara ännu sämre hur mer vikt jag lägger på mig med... hade jag ont innan så vill jag inte äns veta hur mycket skada vikten gör så jag får ännu ondare än jag haft.

Tror iaf jag nu bestämt mig för att börja träna dom tränings maskiner jag har ewn stund varje dag så hoppas jag bara att det iaf hjälper mina muskler lite så man slipper gå och ha ont överallt hela tiden.

__________________________________________________________

Rökningen är ju med något jag vill sluta med men vad svårt det är.
Om man bara lärde sig av  att ens föräldrar sa till en att aldrig börja.
så hade man inte haft dessa problem...
Har nu iaf ringt min bvc sköterska som skall ringa upp om en stund och då skall jag fråga henne
vad dom har för hjälp på vct att erbjuda så man kan sluta med skiten.
Får se vad hon säger om det.
Kan ju fråga med om det finns någon hjälp för vikten eller vart man kan vända sig.

För detta med kalorier och grejer har jag aldrig någonsin lärt mig...., knappt man vet vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0