Semester

ja semester var det.
Försöker komma på vart vi skall åka på semester.
funderade på legoland för det har ju tim verkligen velat länge men
tittade runt lite på nätet och skara sommarland tittade jag och tim på med och dit ville han med åka.
Och så var vi inne på kolmårdens hemsida med och det verkade ju med spännande tyckte tim..
Tror inte tim bryr sig så mycket om vart man åker han verkar vara nyfiken på det mesta och
visst skall det bli roligta att hitta på något riktigt.
äna inte blivit så dom andra åren bara dagsturer och hälsa på folk osv när christer väl är ledig .. han har ju inte tagit ut så mycket semester under åren som gått.

Så nu känner jag äna att jag får ta ummen ur och hitta lite olika förslag på semestrar
så får christer titta på det sen. Blir lättast så. Sen bestämmer vi alla vad vi vill åka mest.

Neo är ju nyfiken på det mesta så han kommer tycka det är kul vart man än åker.
han är ju så nyfiken och isabella hon är ju så liten så hon tycker väll allt är roligt att
titta på nu hehe :D

jaja får se vad det blir.

Pratade med christer förut om att han får ju gärna bestämma vilka veckor han skall vara ledig nu för dagmamman behöver ju veta detta med så visst är det faktiskt lite brådskande.
Men som vanligt är christer seg när han skall få gjort något haha :)
Men blir säkert fint när det blir gjort.

Under dagarna som vart så har jag ju tagit hand om en JÄTTE sjuk liten neo.
Många samtal med sköterskor osv.
igår åt han äntligen lite grann och idag åt han mer.
hade nästan ingen feber alls men så nu på kvällen så steg tempen lite mer ... suck
vad är det för infektion igentligen...
han har ju fått pencelin i nästan 5 dagar nu och han skall ha det i 7
borde inte det ge med sig nu liksom.

Blir han dåligare igen så får jag defenetivt åka in så dom får kolla på han igen vad det
beror på att han är så fruktansvärt dålig.
Inget att diskutera och behövs det så får ju chriister helt enkelt åka hem.
vad finns det att göra liksom.

vart en jäkla stress här hemma iaf denna veckan neo har man ju vaktat hela tiden baddat klappat gett alla dessa medeciner och ja allt man kan ge sen så skall man ju lämna och hämta tim i skolan och på fritids och sen underhålla isabella på detta och hon har ju världens frät bajs nu så hon blir ju helt röd i rumpan direkt. Mat skall has gjort och man har försökt plocka lite hemma och så har jag var och slängt en massa skit som fanns i boden. Fullt ös asså. grädden på moset var väll att dom kom hit och bytte lås i alla dörrar så fick ju åka och hämta nyckel med. Och så har vi vart på föräldramöte.

På måndag har jag 2 möten med prata med neos tal tanta som han skall till och sen är det bvc med.
mycket spring blir det. Man skulle ha en sån där cykel vagn asså hehe då hade man kommit fram lite fortare och neo skulle inte behöva springa och ha sig i onödan han är ju så smalis så han behöver ju äna springa mindre och äta mer hehehe :D



Dom som inte tror en hemma mamma har att göra har ju helt klart fel iaf
om man har barn som jag som besöker sjukhuset titt som tätt av olika anledningar och  olika talpedagoger bvc m.m.m.m.m.m
sen det dagliga laga mat plocka greja ge varje barn lite egen tid och bus hämta lämna m.m

Undrar just om jag skulle få behållt ett jobb dessa åren o jag haft ett ... skulle ju fått vara ledig mest hela tiden pga av alla möten.
Men kanske det finns så förstående arbestgivare men ja ja undrar det .

Christer är ju ofta på resjobb så är ju inte som han skulle kunna ta över det.
Men klart skulle jag haft eller få ett jobb så finns det ju inget att diskutera då får han ju
med vabba och ta ledig med sjukdommar möten osv
För han har ju verkligen vart en bra arbetare vabbat 1 dag och vart ledig några gånger under blodbytena med neo och isabella. Är ju ingenting mot vad föräldrar vanligtvis är ledig för att vabba.

Allt fler har börjat säga till mig att man är en lyx hustru som går hemma och inte jobbar men jag tycker jag jobbar hela dagarna med att få allt att rulla på men visst får nog kalla mig själv nu för hemma fru och visst det känns ju bra. Till skillnad från många så får ja ju enormt mycket tid med mina barn vilket jag tycker är jätte viktigt. Viktigare en massa stålar för att spendera på en massa.

Dom är ju bara små en gång och jobba hela dagarna så skolan dagis fritids uppfostrar ens unge inprincip är ju inget jag strävar efter med mina barn iaf.
Tycker det är viktigt att barn har sina föräldrar och att man finns där och finns det inte möjlighet för båda så är det iaf ett jätte + om en iaf finns.
En dag är dom stora och visst då sitter man la i klistret med jobb men så känns det ju ändå även nu.
Men för mina barn tycker jag det är värt det för dom är bara små en gång och jag vill inte att mina barn skall minnas att deras föräldrar bara jobbade och nästan aldrig hemma.

minns själv när jag var liten och min far åkte tidigt på morgonen och kom hem vid 17
då vi åt middag och sen var det ju bolibompa och sen var det ju inprincip natti var ju inte mycket man träffades på veckorna.
Saknade ju han massor minns jag ju.

Så kan stolt säga att jag är jätte glad och tacksam att jag får chansen att vara hemma och vara närvarande för mina fina barn så mycket som jag är.
hade inte kunnat vara mer glad för det. Varje dag vecka månad år är verkligen för mig en välsingnelse.

Sen klart att jag saknar det sociala med vuxna och ett ställe att gå till varje dag hade jag ju velat men ibland är det inte så lätt som alla tror det är.
när man typ blir dissad på af så vet man ju inte vad man skall göra riktigt så har vant mig vid atta vara som många säger lyx hustru (hemma fru) fast jag ingen fru är hahahaha :D
Lär ju inte bli heller om vi nu skall vara riktigt ärliga för gifta sig känns ju skit löjligt igentligen . liksom vadå lägga massa pengar på klänningar tårtor sprit dricka blommor m.m känns ju lite slöseri och sen så blir man ju inte tightare för det. enda skillnaden är la att det står på ett papper att det är vi.
Ne inget för mig klarar mig fint med att vara sambo och fästmö tillräckligt seriöst för mig

ojoj blev lite långt nu :S får nu gå upp och titta till min gosse och se om tempen visar att febern gått ner så får jag hoppas den inte gått upp igen.

Men ni får ha det så gott


Kommentarer
Postat av: Veronika

Verkar som om alla vill åka till legoland :) Sebastian oxå, vi ska åka dit i Juli någon gång. Vara i Danmark en hel vecka, hyra ett hus :D Och en lyx hustru, det är ju bara komiskt att dom kallar dig det! men får du ett jobb, ja då får ju Christer vabba oftare. Kramizzz

2011-05-14 @ 10:02:51
URL: http://snutta1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0