irriterad

Fasiken känner mig så jäkla irriterad... trött på att det hela tiden skall vara en annan sak
när det igentligen är samma sak.
Alltid skall man vara förstående och snäll men är man den enda som är det undrar jag ibland..
Ibland pallar jag inte att det skall vara sån skillnad på sak och sak asså.
tycker inte att det är sån skillnad förutom att vissa grejer är planerade och andra inte. men men
Ibland blir man irriterad och det får man väll lov att vara ibland ...
Får tjata av mig när jag träffar min gumms som ja alltid tjatar en himla massa med..
Brukar ju hjälpa att prata av sig när man känner såhär som jag gör just i denna stund.

Idag har det annars inte hänt mycket.
tim har vart i skolan och christer har vilat mest hela dagen
neo har hostat lite men har blivit bättre nu på eftermiddagen men
osäker om det är riktig hosta eller förkylnings astman som spökar.
Tim börjar bli tät i näsan igen han åker på detta en hel del asså med gämna mellanrum men feber och sånt har han ju typ aldrig vilket är gött det.

Imorgon skall timpa på utflyckt med skolan :) spännande :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har en fråga till er läsare här om nu någon vet och kanske kan tipsa mig om vart jag skall vända mig.

Är ju så att tim är lite rund av sig . Han verkar lägga på sig mycket lätt .
han får inget godis och grejer på veckorna och äter gör han på
morgonen
skolan
middag hemma
och
kvällsmat.

någon gång kan han få en macka däremellan men
inte så ofta .
när han var mindre tog han ju bara ur kylen men
då förstod han ju inte bättre och sista åren har jag fått
han att lära sig att man frågar innan man tar . på det
sättet har jag ju bättre koll vad han stoppar i sig.
Trots detta så lyckas han öka i vikt och jag säger inte alls att han är jätte över viktig
men jag är orolig vill ju få bort det liksom.

Hörde av mig till skol syster här men vi alla vet ju att hon inget bra är liksom :S
när jag fick in tim på nya skolan i oktober så pratade jag med skolsyster om att jag
var lite orolig över just detta med vikten och ville ha lite tips och råd hon skulle då boka in en tid med skol läkarn med ...
träffade skol läkarn och vad sa hon . typ
Gillar han mat.
det var allt hon sa .
jag sa jo han gillar ju att äta sa jag .
Därför som jag var där med han tänkte jag eller :S
Men sen sa hon inte ett skit mer och syster har man ju knappt pratat med alls för hon är ju så fruktansvärt upptagen.
tydligen för upptagen för att titta i ett öra som tar 2 min ... då skall det bokas tid ... nej helt väck är hon .
Häromdagen fick jag brev från tims försäkrings bolag att dom inte kan behandla hans ansökan då
dom trots flera påmminelser inte fått tims journaler från skolsyster...
fick ju gå dit och ja precis som hon hade något vettigt att säga.
hon sa att skol läkarn har hans journal och att hon sagt till henne men hon inte fått den men nu skulle det ordna sig . och hur f-n vet jag det när hans försäkringsbolag hörde av sig första gången för flera månader sedan :S

vad kommer härnäst liksom ... så man orkar ju inte äns gå till den för att tjata om detta med vikten då hon inte äns hört av sig ÄN.


Så vart tycker ni jag skall vända mig om det för att få tips och råd ....
hur man skall gå till väga och vad man kan göra osv..

för nu hände ju det som man vart rädd för hela tiden att en på simskolan sa
det där ordet som kan göra så ont och ännu ondare i en liten killes öron.

känner mig fast.

Nej nu får jag ta och greja lite här men skulle vara jätte tcksam för lite råd och tips om ni har och vågar komentera...  För något måste göras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0