Folk tycker olika

förut låg jag i badat och då kom en tanke upp
och det var just detta om bidrag...

folk verkar se olika på bidrag och "BIDRAG" .
som tex
socialbidrag tycker folk är fy skam och dom
skulle då aldrig kunna förnedra sig så mycket att be
om hjälp av socialen om dom verkligen hade behövt detta.
Vet detta Då jag gick på socialen när jag var ung
(17 år) så fick jag hjälp av dom i några år.
Fick då höra från endel hur fruktansvärt det var att leva på socialen.

Jag tycker inte det är dåligt med socialbidrag. tycker det är jätte bra att den hjälpen finns
om någon behöver den hjälpen...
det som är illa när man försöker att uttnyttja socialen isf men inte att ta hjälp om man verkligen behöver det.

Men att få andra bidrag så som tex bosatdsbidrag aktivitets stöd m.m
det är inte alls lika illa tydligen men är det inte så att alla bidrag är ju bidrag spela roll vem som betalar ut dom.
oavsett så är det ju inte ens egna pengar från början.
så igentligen borde det inte spela någon roll.

kan inte förstå att folk ser olika på bidrag och bidrag ..
Om man nu tycker det är illa att få socialbidrag så
borde man tycka det är lika illa att få andra bidrag med.
För bidrag är ju ALLTID bidrag.

Vet att ni är väldigt dåliga på att komentera men rediga på att läsa vilket
är helt okej men vad tycker ni????
Är det igentligen skillnad på bidrag och bidrag och isf varför tycker ni det?
komentera gärna om ni har lust och ork till detta





Kommentarer
Postat av: mamma till B & J

Jag har faktist tyckt att det vart "skam" att gå på soc i sommras levde vi på 6000:- ca skulle gå till hyra el & mat inget annat kunde vi göra!.. Men nu efter jag pratat med andra så sa dom -Bidrag fins för att hjälpa dig! Den dagen du får jobb så betlar du skatt som kommer gå till sådana bidrag!.. så har gåt på soc i 2 månader nu å kan ju säga det Barna och jag kan faktist spara lite nu så vi kan hitta på massa skoj till sommaren som kommer =D.. ingen som förståt hur vi klarat oss men man lär sig leva med det man har! Men skäms inte att gå på soc en dag kommer ni betala tillbaka allt via skatter å sådant =)

Postat av: lina

mamma till B & J



du har så rätt man lär sig verkligen leva på lite om det bara är det man har.



Idag undrar man nästan hur man fick allt att gå ihop på den tiden då jag levde på soc.

Men det gick och det var helt okej.



Du är duktig mamma tycker jag ensam med 2 små stjärnor. söta är dom med :)



2011-03-07 @ 19:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0