skol syster

blir galen... tim har nu haft ont i örat i 3 dagar idag är dag 4
första dagen reagerade jag inte så mycket ha hade lite ont på natten
och sov lite oroligt men sen somnade han sen sa jag till han att han får
säga till läraren att han behöver till skol syster.
När jag kommer till skolan så visar det sig att tim inte vart hos henne.
Blir lite sne och frågar tim varför han inte vart där.
tim säger han glömde att hanm inte haft så jätte ont.
nästa dag så säger tim till sin lärare att han behöver till syster men tim sa till mig att han
fick som svar att man måste boka tid hos henne för att gå till henne.
Dom bokade dock ingen tid :S gick med tim in och sa att tim behöver till skol syster för han har haft ont i örat några dagar. Läraren sa att dom skall se om hon har tid imorgon . jag säger att hade vart bra om dom bara kunde titta lite snabbt i hans öra och se ifall det är något.
nästa dag tänker jag vad bra nu kollar dom örat men nej nej tim säger till mig att dom inte hade tittat hans öra för hon hade inte haft tid...
blir ju tokig varför ha en skol syster om hon inte har tid att titta på eleverna och hjälpa dom... Vad hade det tagit att titta på tim 5 minuter inte äns det grrrr ganska så förbannad över detta för imorse så rinner det ljus gul sörja ur örat på han ser ut som var. Kanske det är vax eller nu ringde vårdcentralen  och sa att det kan vara en infektion men dom skulle titta på det idag så får vi se om det är vax eler infektion.
Men blir så grinig skall det behöva vara såhär .
här har jag tyckt att han kan kolla snabbt hos syster för att inte få frånvaro men nu
får han det iaf för tänker inte äns skicka han då han behöver få kollat upp detta .
nästa gång det är något så tänker jag gå till vårdcentralen direkt och inte ha en massa hopp om denna skol syster .

får hoppas att det inte är infektion nu bara .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0