Vad kan du förlora om du bara försöker. Ge livet lite hopp

Hej
greja runt på youtube  och snuppla på
denna låt...

tycker den är bra text på ...
är ju så att många har det jobbigt.
vet själv när man växte upp och ens förflutna var ju
krånglig. Har vart med om en hel del som man skulle sluppit.. jag fastnade för rap/ hiphop .
för jag kände någon gemenskap på något sätt att det fanns
ändå fler som har jobbiga upplevelser och så.
Det var inte bara jag . fast man kunde känna sig bra ensam ibland.
Alla vänner och folk runt sig hade ju inte som jag. tyckte man.
tänk om det fanns så många texter och låtar då som det finns nu.

genom att lyssna på det jag lyssnade på i tonåren gav mig styrka att
inte ge upp och försöka även när det var som jobbigast.

vet att det är  många yngre som faktiskt mår ganska dåligt för olika saker men som
dom säger i denna text GE ALDRIG UPP - DU FÅR EN NY CHANS ATT HITTA DET DU SÖKER.

http://www.youtube.com/watch?v=riWbViYykTg&feature=related 


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Rapp eller rap (av engelska rap, uttalat [rapː] eller [ræp]) är ett vokalt uttryckssätt där text talas i takt till musik på ett poetiskt vis. Rapp förekommer framför allt inom musik kopplat till hiphopen. Experiment med enklare rap finns också inom andra genrer som metal och eurodance. Rapp har sitt ursprung i hiphop-kulturen som ett av de fyra elementen tillsammans med DJ:ing, breakdance och graffiti. Texterna kan handla om allt från samhällsproblem, vardagsfilosofi och vardagspoesi till starkt politiska texter.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0