Biologiska

Hej hej

igår var veronika här på en kopp kaffe.
när hon skulle gå så följde jag med henne till affären och se på sjutton vem kom  efter mig . jo
timps biologiska "pappa"  eller vad man nu kallar han .
han förtjänar inte äns att bli kallad pappa då han inte beter sig som en eller han har ju aldrig betett sig som en pappa och då ser vi honom inte som en PAPPA.
utan vi kallar han för det han är den biologiska mer är han ju inte .

Iallafall så stod jag och veronika och tittade på lite anonser när han helt plötsligt kommer in precis bakom oss.
jag han se det och precis då säger min vän att han kom in .. hahahaha
ojoj vad han tittade hela hela tiden .
jag och veronika stod inte äns 2 meter ifrån han ett tag och han sa inget och jag sa ju självklart inget heller vad skulle jag säga liksom...

Men han såg bra nervös ut..
han undra säkert hur det är med tim men skall jag vara ärlig tror jag inte äns han vågar fråga ..
tror han  skäms för mycket . vilket man verkligen får hoppas att han gör.
han vet ju att han gjorde ett val för många år sen som jag än idag tror han faktiskt ångra lite
och just därför tror jag inte han kan med att prata med mig . han tror nog jag är jätte arg på han vilket jag inte är. men skulle han vilja något som har med tim och göra så skall rätt vara rätt så mycket kan jag säga.

Han tog ju kontakt när tim var 4 år och då var det han som försökte hitta mig.
för han ville träffa och se tim.
men när det kom till kritan så var man ju inte villig att anstränga sig och göra det som var det rätta...

Tim har frågat och tjatat lite om S .. han vill jag skall visa kort på han ... har än inte hittat var jag har dessa kort efter att vi flyttat men skall naturligtvis visa han dessa bilder då jag sparade dessa för denna dagen då han faktiskt vill veta hur han ser ut OSV...
tim har frågat endel om sin biologiska . jag försöker svara så gott jag kan .. och jag ljuger inte om något jag är helt ärlig...

Tycker min son förtjänar sanningen om hans biologiska far...
tror tim skulle bli ännu mer ledsen om jag ljög för han eller förfina saker och ting.
Om han en dag får veta sanningen .
Tim förtjänar sanningen.
däremot snackar jag inte skit om hans pappa .
sen om vissa saker s gjort räknas som att snacka skit så är det ju inte mycket att göra .
Han har ju gjort och sagt mycket korkat.
Det är något S får stå för själv den dag tim söker upp honom och om han frågar S om det. om tim väljer att göra detta vilket jag kan tänka mig att han en dag kommer vilja göra.
Så kommer jag självklart stötta tim i vilket beslut han en tar angånde hans beologiska.

S har gjort bort sig många ggr vilket dom som står mig nära vet..
när jag prata med tim blev han jätte arg för det sista S skrev till mig.
Tim sa att S kunde göra det själv som S skrev till mig.
Men jag säger alltid till tim .
Bara för hans biologiska är dum och säger saker och gör dumma val osv så behöver inte vi bete oss så...
pratar med tim ibland och frågar om det är något han undrar eller så .
om det är det så är allt okej att fråga mig .
för även om S gjort som han gjort så hatar jag inte honom .
han gav mig en jätte fin son som jag alltid kommer vara tacksam för.
så det är okej för tim att fråga vad som helst om honom . vet ju att tim måste ha någon att bolla sina tankar funderingar som har med honom att göra .
sagt till timpa att jag svara på allt jag kan svara på .

Tror alltid det kommer finnas en nyfikenhet i tim
om vem S är och hur han ser ut
varför han gjorde valet han gjorde
varför han inte försökt finnas där.
osv osv osv
sånt som inte är bra för någon att gå och undra om.
varken vuxen eller barn så jag hoppas det hjälper lite
iaf när jag pratar med han när det är något han undrar och så...

När tim var bebis så var jag så orolig för denna dagen då nyfikenheten skulle komma och hur jag skulle få fram att hans biologiska inte vart med under denna tid osv..
Då sörjde jag det själv att tim inte skulle få växa upp med S i sitt liv . och det var jätte jobbigt när jag gick och grubbla en massa på hur jag skulle hantera den sitvation. men nu när denna tid är här så är det inte längre så svårt.


Det som kan kännas lite ledsamt är ju när tim säger han vill träffa han för han vill se hur han ser ut och hur han är.
så nyfikenheten finns ju .
en dag när vi gick vid där S bor så frågade tim var han bor och sen sa han
men mamma kan inte du gå och knacka på hos han  .

min tanke är bara såhär

Tänk om det skulle vart så lätt :S
som att bara knacka på hans dörr
så skulle tim få svar på allt han ville .
är ju inte så lätt.
Men när tim är stor nog så hoppas jag han kan
söka upp han så han får svar på det han vill.
Och hoppas då S vill ge han svar på hans frågor och
inte att han ger tim Samma skitiga svar som han jorde till mig.
Han försökte skylla allt på sin familj för hans egna beslut hmm

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

Är idag iaf väldigt tacksam till L som tim ser och kallar för Pappa
idag och tim har haft han i sitt liv i snart 6 år.
tim började kalla honom pappa när han var 3½ tro jag det var. helt tims egna val.
inan dess så kallade han honom för hans namn.
så idag säger tim både pappa och L. :)
L älskar timpa väldigt mycket och det märks väldigt mycket
att tim betyder väldigt mycket för han .. och tim älskar L helt otroligt mycket.
tim ringer han varje dag :) så dom har väldigt bra kntakt..
pratar om allt som hänt under dagen och en massa annat... väldigt roligt att höra när han pratar med honom :)
Åker till honom varannan helg och på vissa lov ...
tim är alltid jätte glad och ser alltid fram emot att få
åka till sin som inte är biologisk men som gjort sig väl förtjänt att bli kallad för PAPPA.
L gör så himla mycket för min gosse så tim har verkligen tur som fick chansen att träffa en som verkligen tagit sig an tim för den tim är :)
som älskar tim precis som han är.

Är evigt tacksam till dig L det vet du .
är lite osäker om du läser min blogg men jag vet att du vet hur glad jag är att tim har dig i sitt liv... hur skulle vi klarat detta om du inte funnits här för tim.
du fyller ett tomrum för min gosse och för mig tomrummet där tims biologiska  skulle fyllt men som han aldrig gjorde.

Du är fantastisk och alla jag känner tycker du gör något helt otroligt och gott .
hade man kunnat ge dig pris för bästa inte biologiska pappan så hade det pris gått till dig för du är en helt otrolig människa.
Den bästa far man kan få..
tim har haft tur i otruren verkligen.
om ni förstår vad jag menar.

Är Dig alltid evigt tacksam  för att du finns i vått och torrt för min Tim.

Tim sitter här breve mig och jag frågar han vad som är bäst med dig L
han säger här att

* Han är så himla snäll.

*Jag tycker om han väldigt mycket

*Han är världens bästa pappa jag älskar och tycker om han.

*pappa är så himla rolig

*pappa är bäst för han är min pappa

*pappa är skita snäll

hahaha kan hålla på hur länge som helt här om tim får bestämma men nu bestämmer jag för att avrunda här hehe :)

ha det gott alla blogg läsare här

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Kommentarer
Postat av: Tanja

Oj, det var en gripande berättelse! Framförallt den där L, verkar ju var en klippa! Tur att Tim har honom!

Sen så känner ju inte jag alls till nåt mer än vad du just skrivit men som utomstående så kan man ju se saker på ett annat sätt.

Varför kan du inte kontakta den här personen (den biologiska). Det verkar ju som om Tim är nyfiken och vill träffa honom. Varför vänta till han blir större? Jag förstår förstås att han har svikit Tim väldigt mycket tidigare men människor kan ju förändras och skulle det skada Tim på något sätt tror du om han får träffa sin biologiska far? Jag misstänker att det inte är säkert att han vill träffa Tim, men om han vill - varför inte? Som sagt jag vet ju inte så mycket men undra kan man ju göra. kram Tanja

2010-12-06 @ 21:39:00
Postat av: lina

ja du tanja ..



hade han vart intresserad så hade han ju sagt detta till mig...

han har aldrig igentligen brytt sig och han är en sån som isf skulle vilja hålla det hemligt för sin familj och sen om han skulle träffa tim så skulle det bara vara på hans vilkor och det skulle säkert sluta med att tim blir sårad igen... om han tar kontakt med mig igen som han gjorde när tim var 4 år så självklart kommer jag säga vi kan ses men jag skall ju inte behöva springa och jaga honom hela livet för han skall träffa sin son.. han skall ju vilja det med och måste visa det isf.

Sen har han nu en fru och jag hörde att han har fått en liten son . frun vet förmodligen inte äns om att tim finns . du vet jag var vit och det var ju skam tyckte hans familj att han gjorde en vit flicka med barn. för vi svenska tjejer lämnar ju bara våra barn hos fäderna som hans familj gorma om :S är lite mer komplicerat än vad man kan tycka ...

men så klart om det utvecklar sig mer tims nyfikenhet så får man väll se om man kan göra något åt det. iaf så han kan få se han och kanske säga hej och prata lite ... så långt har jag inte tänkt på direkt ... tycker han skall höra av sig om han vill träffa sin son... tror bara tim kan bli väldigt ledsen om jag jagar upp han och så är haninte intresserad

2010-12-07 @ 00:15:05
Postat av: Tanja

Ja, svåra grejer det där. Du är ju en klok kvinna så du vet nog bäst själv vad du ska göra och inte göra och som du skriver om Tim visar mer intresse så kanske du kan göra nåt åt det. Du kanske då kunde kontakta den här S och höra om han är intresserad av att träffa Tim (utan att berätta detta för Tim). Naturligtvis borde det vara S som kontaktar dig men om man bara tänker i Tims intresse så kanske det en dag inte är fel om det är du som kontaktar honom istället. Det är ju så i livet att man vet aldrig vad som händer, en dag kan det ju vara för sent.

Hur som hellst så är jag övertygad om att du kommer att göra det som är bäst för Tim för jag har förstått att du sätter dina barn i första hand. Fast i ett sånt här fall är det förstås jättesvårt att veta vad som är bäst. Vi ses snart. ha det bra tills dess!!

2010-12-17 @ 22:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0