Helgen .... har vart lite blogg lat igår haha ;)

Börjar med igår då jag vaknade och christer gick med mig upp han var på härligt humör... Sen åkte jag och simmade lite  och det var gött som bara den alltid gött att simma men jag saknade allt veronika var mkt roligare att simma med någon än själv faktiskt.. men det gick ju iaf... Började basta lite efter jag simmat och vad händer när man har durchat färdigt och tittar på sig ja då ser man detta  ser ju skit läskigt ut fattar inte alls varför det blev såhär :S men jag är ju ingen van bastare heller haha :D

 

sen vill jag berätta oxå att när jag satt där inne så var det en halv näck tant som skulle ligga ner på nedersta sitsen snacka om pinsamt och otrevligt :S visste inte när jag skulle gå ner för hon låg ju över hela sitsen där nere ... lite lustigt tycker jag ....

När jag simmat färdigt kommer christer och neo och hämtar mig och vi åker till överby .. jag smiter in för att handla lite presenter till neo som snart fyller 2 hela år :) liten kille blir stor....
fy vad folk det var där ... helt knökat.
jag fick köpt 3 presenter iaf.... hoppas han skall gilla dom.
Efter det så åkte vi till pappa och kim hejjade .. sen tog vi med något oxå vilket lönade sig hihi :D


Söndag ...

ja vad kan vi säga om idag då hmmmmm
jag och christer och neo vi åkte snabbt till maxi vid 08 tiden sen så åkte vi hem....,
tim han kom hem idag vilket var mysigt har verkligen saknat han ... gull gubbe...
har idag plocket lite och betalt vissa räkningar...
har faktiskt inte hänt så himla mkt idag har vart en upp och ner dag idag .. vissa stunder bra och andra inte så bra..
har självklart pratat med veronika idag och jonna såklart...


tänkte jag skulle fråga er alla om er åsikt i denna frågan..... jag är nyfiken hur folk tycker

Jag tycker att om äns barn vill spara till något eller bara vill ha lite extra  pengar så kan dom göra sig förtjänt att få dessa pengar genom att gör något i hemmet som tex dammsuga diska städa eller något annat typ vad som helt som behöver göras.
Jag tycker det är bättre att dom skall ibland kunna göra något för att få en peng just för att liksom förmedla att när man blir vuxen sen så måste man jobba för att få pengar....
Jag tycker det är fel att sticka till pengar hela tiden så barn till slut blir bortskämda och sen tar en för givet.. jag tycker inte att barn bara skall kunna säga morsan eller farsan jag behöver pengar och så får dom det hela tiden ...
så vilket tycker DU är bäst???? ingen kommer la svara på detta heller men vill fråga iaf...

Skall barn göra något för att få en peng.??????????? ... utöver sin veckopeng EL månadspeng eller vad man nu har för deal med sina kidz. 

eller

skall man bara sticka till pengar när banet vill ????????? .....

Personligen tycker jag det är bra att visa barnet att man kan göra något för att få lite extra pengar ... tycker inte barn bara skall ha ha pengar hela tiden när dom vill.. vad lär dom sig av det??? tycker det är en bra grej att lära barn inför vuxen tiden som kommer så småning om. Att man måste jobba för att få lön...
 Man kan inte bara få pengar från mamma och pappa jela livet och inte från någon anna stans heller för den delen.

När jag var tonnåring fick jag 500 kr som skulle räcka till allt jag ville nöje och kläder.... Det var absolut inte mkt men jag klarade mig iaf.. jag var ju såklart inte den som gick med sprillans mordena  kläder som ni säkert förstår men vad skulle man göra man fick klara sig på det man valde att köpa......sen var jag inte intresserad av kläder och mkode när jag var i den åldern heller så jag stördes inte av mina kläder jag gilla det jag hade .. det mesta iaf.

Hur hade ni det när ni var i den åldern??? vad skulle era pengar räcka till???

ha det gott...

Kommentarer
Postat av: veronika

Jag tycker barnen kan göra saker fö pengarna dom får. Inte hela tiden men ibland... När jag var ybgre fick jag pengar geon att hjälpa mamma med saker. När jag blev älre fick jag studiebidrag och underhåll, kanske ca 2000 kr i månaden. Lite mycket för kanske en 17 åring.. Men men.. Kjjamen

2009-03-30 @ 12:20:41
URL: http://snutta1984.blogg.se4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0